Betalen, Annuleren, Verlengen

BETALEN

 

De huurprijzen voor onze producten dienen betaald te zijn voor de huurperiode start
Zakelijke gebruikers kunnen betalen op factuur.


Betalingsmethode:

Betalen kan bij voorkeur via Bancontact of kredietkaart maar ook overschrijven of cash betalingen bij afhaling  worden aanvaard.
De verwerking van bankkaarten worden verwerkt door Mollie BV

Overschrijving:
Indien u de voorkeur geeft aan een bankoverschijving, dan worden uw producten 'voorlopig' gereserveerd in afwachting van uw betaling.
Als de betaling niet binnen 7 dagen op onze rekening staat, dan wordt de reservatie automatisch geannuleerd.
Wanneer u voor overschrijving kiest en uw afhaaldatum is in minder dan 7 dagen, dan dient u een betalingsbewijs per e-mail te bezorgen.

Het niet naleven van onze betalingsvoorwaarden zal resulteren in een weigering van de huur of een stopzetting van de verlengingen.
In geval van fraude, valse betalingsbewijzen of vermoeden van niet correcte betalingen heeft Stroomhuren.be de mogelijkheid om de huur eenzijdig stop te zetten!

Uitzonderingen op deze regel kunnen enkel toegepast worden bij vaste en zakelijke klanten en dit met duidelijke, schriftelijke toestemming van Stroomhuren.be.



Annuleren:

Het kan, om welke reden dan, nodig zijn dat u uw reservatie moet annuleren.


Daar hebben wij begrip voor, maar u moet ook begrijpen dat als wij producten reserveren voor u, wij soms andere mensen moeten teleurstellen.
Bij een annulatie lopen wij niet alleen inkomsten mis, maar bestaat de mogelijkheid dat wij andere mensen ten onrechte moeten afzeggen.


Daarom gelden bij annulatie volgende regels:


Annulatie direct na of kort na uw bestelling:
In dit geval bent u ons geen kosten verschuldigd.
Het kan zijn dat afhankelijk van de gekozen betaalmethode wel de transactiekost van onze betaalafhandelaar (Mollie BV) wordt afgehouden.
Dit gaat in de meeste gevallen om maximaal € 1 .


Annulatie meer dan 8 dagen voor de afhaaldatum:
In dit geval krijgt u het betaalde bedrag grotendeels terug.
Er wordt wel 10% van het huurbedrag afgehouden om de administratiekosten te bekostigen.


Annulatie 8 tot 2 dagen voor de afhaaldatum:
In dit geval is de kans groot dat we uw producten niet meer aan anderen kunnen verhuren en eventueel andere mensen hebben moeten teleurstellen.
In dat geval zijn wij genoodzaakt 50% van het huurbedrag in te houden. Wij zijn wel zo eerlijk om het afgehouden bedrag (minus enkele administratiekosten) om te zetten in een 'kortingsbon' die u binnen de 6 maanden opnieuw kan gebruiken in onze webshop.


Annulatie in minder dan 48 uur voor de afhaaldatum:
Dit is hoe dan ook te laat. In dat geval kunnen wij u geen terugbetaling meer bezorgen.
U krijgt wel 50% van het bedrag in een 'kortingsbon' die u binnen de 6 maanden opnieuw kan gebruiken in onze webshop.

Uitzonderingen op bovenstaande regels.
Bij stroomgroepen is geen terugbetaling mogelijk omwille van reeds gemaakte kosten.



Verlenging huur

A: Vooraf afgesproken verlenging
Wanneer u bepaalde producten meerdere maanden wil huren, dan kunnen wij toestaan dat de afrekening per maand gebeurd. U geeft reeds bij het reserveren aan dat u graag wil huren voor meerdere maanden!
In dat geval dient de eerste maand vooraf betaald te worden. De volgende maanden worden gefactureerd door middel van een verlengingsfactuur.
Op deze facturen is de normale betalingstermijn van toepassing.


B: Niet afgesproken verlengingen
Indien u producten wil verlengen, zonder dat dit vooraf is afgesproken, dient u minimaal 3 dagen voor het einde van de huurperiode contact op te nemen. Indien mogelijk kunt u toestemming krijgen voor een verlenging.



Prijzen

De prijzen op onze webshop zijn helder en correct.  Stroomhuren.be verbindt zich ertoe de producten te verhuren aan de vermelde prijzen, onze voorbehoud van beschikbaarheid.

Een fout is echter nooit uitgesloten. Wanneer de prijzen een duidelijke onlogica uitstralen behouden wij ons het recht de huur te weigeren aan die prijs. U krijgt in dat geval een volledige terugbetaling.